Categorieën
Seizoen 4

En daar is nummer 84. De mannen van de Slimmer Presteren Podcast hebben het geflikt: de marathon aan afleveringen is ook dit jaar weer voltooid! Wat waren de hoogtepunten van 2021 en welke afleveringen maakten het verschil? En…wat gaan we volgend jaar eigenlijk doen?

Home » Afleveringen » Seizoen 4 » 84. Jaaroverzicht 2021: wat zullen we nooit vergeten uit ons tweede jaar Slimmer Presteren Podcast?

Dit is de 84e aflevering van de Slimmer Presteren Podcast, over sport, onderzoek en innovatie. In deze aflevering hebben Gerrit, Jurgen en Guido het over ‘Jaaroverzicht 2021: wat zullen we nooit vergeten uit ons tweede jaar Slimmer Presteren Podcast?.

En…wat gaan we volgend jaar eigenlijk doen?

De laatste kop koffie van 2021

De oliebollen en champagne mogen nog even wachten. Want Gerrit, Jurgen en Guido beginnen de laatste vrijdagochtend van 2021 uiteraard met het vertrouwde kopje koffie en een goed gesprek over sport, wetenschap en innovatie.

De Slimmer Presteren Podcast is een blijvertje gebleken, want ook in het tweede jaar werd 42 keer de opnameknop ingedrukt en een relevant onderwerp voor ‘slimme presteerders, die de grens tussen zin en onzin niet uit het oog willen verliezen’, besproken.

We bespreken de hoogtepunten in het jaaroverzicht 2021

De doping specials hielpen ze hierbij op gang maar eigenlijk bleek vooral cafeïne een geschikte oppepper. Het was wel nodig want ook corona bleek in 2021 een blijvertje. Gelukkig zorgden de eetwissels ervoor dat de coronakilo’s weg bleven en hielpen de herinneringen aan de eerste triatlon om de motivatie te bewaren.

Zoals in het eerste jaar werd ook nu het een en ander uitgeprobeerd en getest. Supplementen in de vorm van vitamine D, bicarbonaat, alcohol en gelatine. Muziek! Herstelmiddeltjes in de vorm van foamrollen, compressiekleding, een cooling-down, en een speciale bril om goed te slapen. Allerhande data werden verzameld om de vermoeidheid in de gaten te houden: HRV, kwalitatieve informatie, en de glucosepatch.

Ook in 2021 maakten we deze podcast samen met vele anderen

Vrienden van de show gaven handige tips en uiteraard waren er de Special Guests om ons scherp te houden. Douwe de Boer, Herman Ram, Peter Joosten, Thijs Zonneveld, Marco Knippen, Stephan van der Zwaard, Marcia Jansen, Patrick Stastra, Michiel Panhuysen, Teun van Erp, Mariska van Sprundel en Lieke Schiphof-Godart: dank!

Het leidde tot puike sportprestaties op de crosstriatlon in Renkum en de marathon van Rotterdam. Maar baas boven baas: coach Vroemen zag zijn pupil Jetze Plat 3x goud op de Paralympische Spelen binnenslepen. Maar dat hij hiermee op zijn lauweren gaat rusten, dat zeker niet.

Nieuwe opwindende plannen voor 2022

Guido gaat in 2022 namelijk een nieuw avontuur met een andere atleet aan. Wie dat is en om welk avontuur het gaat, dat hoor je in de 84e aflevering van de Slimmer Presteren Podcast.

Fijne jaarwisseling en een geweldig sportief 2022 gewenst!

Wat leuk dat je deze notities helemaal tot het einde hebt uitgelezen 😉

We zien je graag weer terug op vrijdag 11 februari in de ochtend, voor een LIVE online kop koffie tijdens de finales van de 10KM schaatsen op de Olympische Spelen in Beijing.

Video over Jaaroverzicht 2021: wat zullen we nooit vergeten uit ons tweede jaar Slimmer Presteren Podcast?

2 reacties op “84. Jaaroverzicht 2021: wat zullen we nooit vergeten uit ons tweede jaar Slimmer Presteren Podcast?”

Beste mamils, dank voor weer een seizoen met interessante podcasts. Telkens als ik denk nu zullen ze alles wel behandeld hebben is er toch weer een nieuw onderwerp waar een uur over gesproken kan worden. Keep it up! Een nog slimmer 2022 gewenst! Groet Lucas

Heren bedankt voor alle geboden informatie en de prettige wijze waarop het geheel geserveerd wordt. Ik volg net als Jurgen de wetenschappelijk studies al zijn ze vaak niet van hoge kwaliteit, we willen er toch wat mee. Dan is het prettig als Guido de vertaalslag naar de praktijk maakt, vaak blijkt dan de hype groter is dan het daadwerkelijke effect en blijft de conclusie dat consistentie in training met voldoende slaap en een maaltijdschijfdieet je al heel ver brengen. dus get the basics right en kijk dan verder en begin niet bij het hipste dieet, de coolste recovery tool of super app Zolang Gerrit nog bananen eet om een “snelle” halve marathon te lopen is er nog genoeg te behandelen volgend jaar. ( bananen zijn prima voor een fietstocht van 100km maar hardlopers zijn beter af pure suikers ) ik ben benieuwd naar wat 2022 gaat brengen. ik hoorde iets over voedingspleisters. Eiwit via de huid. hokus-pokus marketing. spannend.